|
26.05.2015
Децентралізація у сфері надання адміністративних послуг У 2014 році Українці отримали 4,8 млн послуг з реєстрації. З них 1,3 млн. становили виписки, витяги та довідки. Для реєстрації чи отримання довідки громадяни з ночі мали займати чергу. Та й це не завжди було гарантією, що вдасться потрапити до спеціаліста саме в цей день. Нескінченні черги та незручності створювали плодюче підґрунтя для корупційних схем. За прискорене «вирішення» питання бізнесменам в середньому доводилося платити 300 грн. У рамках реформ забезпечено відкритий доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. 8 квітня запущено систему надання електронних онлайн сервісів. Зареєструвати бізнес та отримати необхідну довідку, витяг або виписку можна на оновленому сайті Мін?юсту в режимі онлайн. З початку роботи через систему надання онлайн сервісів на оновленому сайті Мін’юсту було видано понад 12 тис. електронних довідок. Кількість запитів у окремі дні сягала 600. Для полегшення ведення бізнесу в аграрних регіонах з 1 квітня право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення було надане нотаріусам. Крім того, Мін’юст розробив 2 законодавчі акти, які вдосконалюють процедури примусового виконання рішень та запроваджують змішану систему. Їх підтримав Уряд та Рада з питань судової реформи при Президентові.
Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення процедур реєстрації бізнесу та майна:
Запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації. Право проводити такі дії буде надано:
Законопроекти покращать якість надання адміністративних послуг шляхом:
Буде забезпечено удосконалення сервісів, які надаються громадянам:
Буде створено надійну систему державного контролю у сфері державної реєстрації:
Плата за державну реєстрацію. У сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно:
У сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб - підприємців:
Для прикладу, вартість повного витягу з реєстру підприємців становить 45,68 грн. безпосередньо за послугу та 3 гривні – комісія Ощадбанку. Загальна вартість – 48,68 грн., тобто 75% від вартості паперового аналогу.
Повний витяг з реєстру нерухомості коштує 21 грн. Скорочена інформація про компанію, а також послуга з реєстрації бізнесу надаються безкоштовно. Так само безкоштовно громадяни можуть отримати додаткові копії уже сформованих документів. Законопроекти забезпечать належне фінансове забезпечення діяльності у сфері державної реєстрації завдяки процедурі розподілу адміністративного збору:
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів
14 жовтня 2014 року на вимогу ЄС Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів».
За цей час було виявлено певні недоліки закону.
Закон набув чинності 25 жовтня. Закон передбачає внесення відомостей щодо кінцевих бенефіціарів (вигодонабувачів) підприємств до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Засновники/підписанти мали до 25 травня подати державному реєстратору спеціальну реєстраційну картку – Форму 4. 12 травня 2015 року внесено зміни до деяких законодавчих актів, серед яких замінено термін «кінцевий вигодоодержувач» на термін «кінцевий бенефіціарний власник (контролер)». У відповідності до цього закону було змінено редакцію Форми 4. У період від жовтня до кінця квітня, коли з’явилась нова редакція, у підприємців була можливість подавати стару редакцію Форми 4. Тим, хто зробив це, здавати форму повторно не потрібно.
Державний реєстратор протягом робочого дня опрацьовує близько 50 пакетів документів.
Таким чином більшість юридичних осіб не зможе вчасно подати необхідні відомості, що призведе до накладання штрафів у розмірі від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Небажання підприємців завчасно заповнити та здати Форму 4, а також вищезгадані недоліки, на початку травня призвели до формування черг у відділах реєстрації. Громадянам доводилося з ночі займати черги. Однак і це не було гарантією потрапляння до спеціаліста в цей день – багатьом доводилося приходити до реєстраційних служб по 2-3 дні. Одразу ж явилися спритники, які за плату від 300 до 700 грн. пропонували пройти до реєстратора поза чергою. Бізнесменам, навіть, приходили СМС повідомлення з пропозиціями здати Форму 4 «під ключ». Проблеми, яких завдає бізнесу подання Форми 4 щодо кінцевих бенефіціарів підприємств – постійно перебувають на контролі Мін’юсту. Мін’юст уже напрацював кілька варіантів зменшення цих черг, які вилилися в проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи». Законопроект передбачає:
Прийняття цього закону забезпечить: - спрощення державної реєстрації юридичних осіб; - зниження корупційних ризиків; - забезпечення ефективного використання робочого часу державних реєстраторів та суб’єктів господарювання; - зменшення невдоволення серед суб’єктів господарювання – юридичних осіб та напруги у підприємницькому середовищі; недопущення накладання значних штрафів на добросовісних суб’єктів господарювання |
|
Copyright © 2022 andrada.com.ua
разработка сайта: 152.su