01.07.2016



Про встановлення будинкових лічильників газу

Відповідно до частини першої ст. 6 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» (далі - Закон), «суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, зобов'язані забезпечити встановлення лічильників газу для населення, що проживає у квартирах та житлових будинках, в яких газ використовується, зокрема, тільки для приготування їжі — до 1 січня 2018 року».

На виконання вимоги Закону до «Плану розвитку газорозподільної системи ПАТ «Дніпрогаз» на 2016 рік», який затверджено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), передбачені заходи зі встановлення будинкових лічильників газу (із зазначенням адрес будинків) та встановлення індивідуальних лічильників газу там, де не можливо технічно або економічно недоцільно встановлювати будинкові лічильники.

На сьогоднішній день, при виконанні робіт з встановлення будинкових лічильників газу, ПАТ «Дніпрогаз» стикається з непорозуміннями, як з боку мешканців будинків так і з боку балансоутримувачів будинків.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), в межах своєї компетенції повідомляє.

Особливості встановлення лічильників газу споживачам визначаються Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу».

Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади забезпечення всіх категорій споживачів вузлами обліку природного газу з метою запровадження повного комерційного (приладового) обліку природного газу та здійснення контролю за використанням ресурсів імпортованого природного газу і природного газу власного видобутку.

Відповідно до чистини першої статті 6 Закону суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, зобов’язані забезпечити встановлення лічильників газу для населення, що проживає у квартирах та приватних будинках, в яких газ використовується, зокрема, тільки для приготування їжі – до 1 січня 2018 року.

Враховуючи вищезазначене, суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, зобов’язані в термін до 01.01.2018 для зазначеної групи населення забезпечити встановлення лічильників газу, як індивідуальних так і загальнобудинкових, що забезпечить 100% облік спожитого природного газу населенням.

При цьому, у разі не встановлення населенню у строки, зазначені у цьому підпункті, лічильників газу з вини суб’єктів господарювання, що  здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, припинення розподілу природного газу таким споживачам  забороняється, а його облік до моменту встановлення лічильників газу здійснюється за нормами споживання, встановленими Кабінетом Міністрів України (положення частини першої статті 6 Закону).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок:
  • коштів суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території;
  • коштів відповідного бюджету;
  • інших джерел, не заборонених законодавством.
На сьогодні, фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок коштів газорозподільних підприємств, що передбачені в структурі  тарифу на послуги розподілу природного газу, а не за рахунок виділених бюджетних коштів на встановлення індивідуальних лічильників газу.

Одночасно повідомляємо, у зв’язку із необхідністю опрацювання проблемних питань газорозподільних підприємств, зокрема запровадження заходів щодо зниження обсягів виробничо-технологічних витрат і втрат газу, а також з метою забезпечення виконання вимог Закону України  «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» при НКРЕКП було створено Робочу групу з опрацювання проблемних питань газорозподільних підприємств (наказ НКРЕКП від 15.07.2015 № 200).

Щодо обліку газу, що споживається населенням, повідомляємо, що на сьогодні, залишається без обліку категорія споживачів (населення0, які використовують природний газ тільки для при готування їжі.

Основні проблемні питання щодо запровадження індивідуального обліку у абонентів (населення) тільки з газовою плитою, а саме:

1. висока загальна вартість встановлення індивідуального обліку (більше 4,6 млрд.грн.):
2. великі терміни встановлення індивідуального обліку – більше 10 років (при встановленні по 280 тис. лічильників газу в рік наявними на сьогодні бригадами);
3. Закону України  «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» - зобов’язує  забезпечити 100% облік до 01.01.2018 – 2 роки (необхідно буде встановити по 1 млн. 400 тис. лічильників на рік та передбачити додатково в тарифах по 2 млрд.грн. на рік).

Вигодами від запровадження будинкового обліку газу у населення вбачається:

1. будинковим обліком пропонується оснастити будинки із загальною кількістю абонентів близько 2,3 млн. абонентів (82% абонентів без обліку);
2. вартість обліку менша в 5 раз (економія більше 3 млрд.грн.);
3. вартість на 1 абонента близько 345 грн. замість 1700 грн. при індивідуальному обліку;
4. термін встановлення менший в 10 разів (з урахуванням орієнтованого кінцевого терміну встановлення 100% будинкового обліку там, де це економічно ефективно до кінця 2016 року);
5.  виконується пункт 6 Проток5олу засідання міжвідомчої робочої групи з питань погашення заборгованості за спожиті електроенергію та природний газ від 2 вересня 2015 року;
6. виконуються вимоги Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу».

Враховуючи зазначене, з метою недопущення зростання тарифів на розподіл природного газу, ліцензіатами з 01.10.2015 провадяться заходи щодо забезпечення споживачів обліком природного газу, зокрема в частині запровадження масштабного встановлення будинкового обліку природного газу, що в середньому розрахунково потребує в 5 разів менше коштів.

Загальна планова сума програми встановлення будинкових лічильників газу в період з 01.10.2015 по 31.12.2016 всього становить по Україні близько 776 млн.грн., що в результаті 100% її виконання забезпечить облік близько 2,3 млн. абонентів (населення), що використовують газ тільки для приготування їжі (тільки газова плита).

Крім цього, загальна планова сума фінансування встановлення індивідуальних лічильників на 2016 рік близько 460 млн.грн., що надасть можливість також забезпечити оснащення індивідуальними лічильниками населення в кількості близько 270 тис. абонентів, там де не заплановано  ліцензіатами  встановлення будинкових лічильників газу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2016 № 46 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів Україні від 16 травня 2002 № 620» визначається порядок проведення розрахунків між постачальниками, операторами газорозподільних систем та споживачами природного газу у разі використання загальнобудинкових вузлів обліку природного газу, які складаються, зокрема, з лічильника природного газу та засобу дистанційної передачі даних, а також забезпечується можливість обліку усього відпущеного природного газу в багатоквартирних будинках, заощадження коштів необхідних для забезпечення населення, яке проживає в багатоквартирних будинках, лічильниками природного газу та як наслідок зменшення фінансового навантаження на тариф газорозподільних підприємств.

Забезпечення 100% обліку природного газу у населення є пріоритетним заходом галузі, і також чітко регламентовано положенням и Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу».

Заходи зі встановлення будинкових лічильників газу (із зазначенням адрес будинків) та встановлення індивідуальних лічильників газу, там де не будуть встановлюватись будинкові лічильник и газу, передбачено у відповідних Планах розвитку газорозподільної системи ліцензіатів на 2016-2025 роки, зокрема у 1 розділі таких планів - інвестиційних програмах на 2016 рік. При цьому, НКРЕКП передбачено відповідне фінансування на встановлення таких лічильників газу для населення у тарифах газорозподільних підприємств.

Затверджені НКРЕКП Плани розвитку газорозподільної системи розміщені на офіційних веб-сайтах відповідних газорозподільних підприємств.

(інформація згідно з листом НКРЕКП щодо забезпечення обліку природного газу у населення)

Заступник голови районної у місті ради з питань діяльності виконачих органів
Олександр Геращенко




15.11.2018
Про зустріч керівництва району з найактивнішою студентською молоддю
Про зустріч керівництва району з найактивнішою студентською молоддю
Просмотров: 3
 
23.10.2018
Про кубок з футболу серед аматорських команд Амур-Нижньодніпровського району
Про кубок з футболу серед аматорських команд Амур-Нижньодніпровського району
Просмотров: 32
 
19.10.2018
УПСЗН районної у місті ради інформує про проведену роботу робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради за 9 місяців 2018 року
УПСЗН районної у місті ради інформує про проведену роботу робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради за 9 місяців 2018 року
Просмотров: 30
 
17.10.2018
Центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді районної у місті ради інформує: патронат над дитиною
Центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді районної у місті ради інформує: патронат над дитиною
Просмотров: 101
 
15.10.2018
Про Свято захисника України
Про Свято захисника України
Просмотров: 68
 
11.10.2018
Про скликання позачергової 18-ї сесії Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради VII скликання
Про скликання позачергової 18-ї сесії Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради VII скликання
Просмотров: 50
 

архив новостей
Copyright © 2011 andrada.com.ua
разработка сайта: 152.su