03.12.2013



Про чергові зміни в антикорупційному законодавстві


Які ж нормативно правові акти зумовили зазначені зміни?
1. ЗУ від 18.04.13 р. № 221-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення національного законодавства у відповідність із стандартами Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією».
2. ЗУ від 14.05.13 3 224-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики».
3. ЗУ від 16.05.13 №245-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення законодавства у відповідність з Кримінально процесуальним кодексом України». Вище вказані нормативно правові акти і стали підґрунтям, для внесення змін до основного антикорупційного закону ЗУ «Про засади запобігання і протидію корупції».

Зміни щодо визначення основних понять:
Стара редакція.
близькі особи - подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дід, баба, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки із суб'єктом, зазначеним у частині першій статті 4 цього Закону;   
Чинна редакція.
близькі особи - чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки із суб'єктом, зазначеним у частині першій статті 4 цього Закону, в тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі;
Обмеження на безпосереднє підпорядкування близьких осіб, не поширюється на технічний персонал, також  не поширюються на а) народ засідателів і присяжних, б) близьких осіб,які безпосередньо підпорядковані один одному у зв’язку з перебуванням кожного з них на виборній посаді. в) осіб які працюють у галузі освіти , науки , культури, охорони здоров’я, фізичної культури та спорту, крім державних органів, та органів місцевого самоврядування.

конфлікт інтересів - суперечність між особистими інтересами особи та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень; 
конфлікт інтересів - суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень;
Державний службовець або посадова особа місцевого самоврядування не може брати участь у роботі над рішенням не нормативного характеру, тобто актами індивідуальної дії, які стосуються близьких осіб, оскільки у неї виникає конфлікт інтересів.

неправомірна вигода - грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, що їх без законних на те підстав обіцяють, пропонують, надають або одержують безоплатно чи за ціною, нижчою за мінімальну ринкову; 
неправомірна вигода - грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав;
Це одна з небагатьох змін, які хоч трохи покращують стан суб’єктів відповідальності. Як бачимо зникли слова  « безоплатною чи за ціною нижчою за мінімальну ринкову.
Визначення не було.   суб'єкти декларування - особи, зазначені в пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, які зобов'язані подавати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру;

2) частину третю статті 8 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Депутати місцевих рад зобов'язані щороку до 1 квітня подавати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою, що додається до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", за місцем роботи (служби), крім самозайнятих осіб, безробітних або пенсіонерів, які подають зазначені декларації до апаратів відповідних місцевих рад або їх виконавчих комітетів".

Визначено не було.
уповноважені підрозділи - уповноважені підрозділи (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, які утворюються (визначаються) в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, їх апаратах, органах місцевого самоврядування
та юридичних особах публічного права за рішенням керівника органу або юридичної особи публічного права в порядку, визначеному законодавством;
Відповідна особа перевіряє 1) факт не своєчасного подання декларації ( щороку до 15 квітня включно. 2) перевіряє декларацію на наявність конфліктних інтересів. 3) здійснення логічного та арифметичного контролю декларації.

члени сім'ї - особи, які перебувають у шлюбі, їхні діти, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.
члени сім'ї - особи, які перебувають у шлюбі, а також, їхні діти, в тому числі повнолітні, батьки, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.

Це поняття потрібно брати до уваги при заповненні антикорупційних декларацій. Раніш ми посилаючись на норми Сімейного кодексу України могли стверджувати, що інформація про неповнолітніх дітей та батьків, що проживають окремо від декларанта можна було не вказувати в декларації. Тепер декларантів змусять подавати навіть по дорослим дітям та про батьків які проживають окремо.

Не обійшлося і без змін у перелік осіб, на яких поширюється «антикорупційне» обмеження. Ми зупинимося лише на одній новелі, яка є найбільш цікавою і яка міститься у п.п 2ч.ст.4 Закону України «Про засади запобігання і протидію корупції». Якщо раніше до суб’єктів відповідальності, на яких поширюється найбільша кількість обмежень,передбачених вище вказаним законом відносилися лише посадові особи юридичних осіб публічного права, які отримували заробітну плату за рахунок держави то  09.06.2013 року усі посадові особи юридичних осіб публічного права є суб’єктами відповідальності у розумінні антикорупційного законодавства. Це стосується керівників закладів освіти, культури охорони здоров’я які знаходяться у державній чи комунальній власності.

Провідний спеціаліст юридичного сектору районної у місті ради
А.В. Борисенко




23.10.2018
Про кубок з футболу серед аматорських команд Амур-Нижньодніпровського району
Про кубок з футболу серед аматорських команд Амур-Нижньодніпровського району
Просмотров: 31
 
19.10.2018
УПСЗН районної у місті ради інформує про проведену роботу робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради за 9 місяців 2018 року
УПСЗН районної у місті ради інформує про проведену роботу робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради за 9 місяців 2018 року
Просмотров: 29
 
17.10.2018
Центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді районної у місті ради інформує: патронат над дитиною
Центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді районної у місті ради інформує: патронат над дитиною
Просмотров: 100
 
15.10.2018
Про Свято захисника України
Про Свято захисника України
Просмотров: 68
 
11.10.2018
Про скликання позачергової 18-ї сесії Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради VII скликання
Про скликання позачергової 18-ї сесії Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради VII скликання
Просмотров: 50
 
11.10.2018
До Міжнародного дня громадян похилого віку
До Міжнародного дня громадян похилого віку
Просмотров: 41
 

архив новостей
Copyright © 2011 andrada.com.ua
разработка сайта: 152.su