ПРАВОВА ОСВІТА


03.12.2013



Про чергові зміни в антикорупційному законодавстві


Які ж нормативно правові акти зумовили зазначені зміни?
1. ЗУ від 18.04.13 р. № 221-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення національного законодавства у відповідність із стандартами Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією».
2. ЗУ від 14.05.13 3 224-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики».
3. ЗУ від 16.05.13 №245-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення законодавства у відповідність з Кримінально процесуальним кодексом України». Вище вказані нормативно правові акти і стали підґрунтям, для внесення змін до основного антикорупційного закону ЗУ «Про засади запобігання і протидію корупції».

Зміни щодо визначення основних понять:
Стара редакція.
близькі особи - подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дід, баба, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки із суб'єктом, зазначеним у частині першій статті 4 цього Закону;   
Чинна редакція.
близькі особи - чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки із суб'єктом, зазначеним у частині першій статті 4 цього Закону, в тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі;
Обмеження на безпосереднє підпорядкування близьких осіб, не поширюється на технічний персонал, також  не поширюються на а) народ засідателів і присяжних, б) близьких осіб,які безпосередньо підпорядковані один одному у зв’язку з перебуванням кожного з них на виборній посаді. в) осіб які працюють у галузі освіти , науки , культури, охорони здоров’я, фізичної культури та спорту, крім державних органів, та органів місцевого самоврядування.

конфлікт інтересів - суперечність між особистими інтересами особи та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень; 
конфлікт інтересів - суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень;
Державний службовець або посадова особа місцевого самоврядування не може брати участь у роботі над рішенням не нормативного характеру, тобто актами індивідуальної дії, які стосуються близьких осіб, оскільки у неї виникає конфлікт інтересів.

неправомірна вигода - грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, що їх без законних на те підстав обіцяють, пропонують, надають або одержують безоплатно чи за ціною, нижчою за мінімальну ринкову; 
неправомірна вигода - грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав;
Це одна з небагатьох змін, які хоч трохи покращують стан суб’єктів відповідальності. Як бачимо зникли слова  « безоплатною чи за ціною нижчою за мінімальну ринкову.
Визначення не було.   суб'єкти декларування - особи, зазначені в пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, які зобов'язані подавати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру;

2) частину третю статті 8 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Депутати місцевих рад зобов'язані щороку до 1 квітня подавати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою, що додається до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", за місцем роботи (служби), крім самозайнятих осіб, безробітних або пенсіонерів, які подають зазначені декларації до апаратів відповідних місцевих рад або їх виконавчих комітетів".

Визначено не було.
уповноважені підрозділи - уповноважені підрозділи (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, які утворюються (визначаються) в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, їх апаратах, органах місцевого самоврядування
та юридичних особах публічного права за рішенням керівника органу або юридичної особи публічного права в порядку, визначеному законодавством;
Відповідна особа перевіряє 1) факт не своєчасного подання декларації ( щороку до 15 квітня включно. 2) перевіряє декларацію на наявність конфліктних інтересів. 3) здійснення логічного та арифметичного контролю декларації.

члени сім'ї - особи, які перебувають у шлюбі, їхні діти, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.
члени сім'ї - особи, які перебувають у шлюбі, а також, їхні діти, в тому числі повнолітні, батьки, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.

Це поняття потрібно брати до уваги при заповненні антикорупційних декларацій. Раніш ми посилаючись на норми Сімейного кодексу України могли стверджувати, що інформація про неповнолітніх дітей та батьків, що проживають окремо від декларанта можна було не вказувати в декларації. Тепер декларантів змусять подавати навіть по дорослим дітям та про батьків які проживають окремо.

Не обійшлося і без змін у перелік осіб, на яких поширюється «антикорупційне» обмеження. Ми зупинимося лише на одній новелі, яка є найбільш цікавою і яка міститься у п.п 2ч.ст.4 Закону України «Про засади запобігання і протидію корупції». Якщо раніше до суб’єктів відповідальності, на яких поширюється найбільша кількість обмежень,передбачених вище вказаним законом відносилися лише посадові особи юридичних осіб публічного права, які отримували заробітну плату за рахунок держави то  09.06.2013 року усі посадові особи юридичних осіб публічного права є суб’єктами відповідальності у розумінні антикорупційного законодавства. Це стосується керівників закладів освіти, культури охорони здоров’я які знаходяться у державній чи комунальній власності.

Провідний спеціаліст юридичного сектору районної у місті ради
А.В. Борисенко




25.01.2017
Дніпровське міське управління ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області інформує: фахівці ДСНС поспілкувалися зі школярами на теми безпеки
Просмотров: 8
 
25.01.2017
Дніпровське міське управління ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області інформує: особовий склад Служби порятунку продовжує заходи, щодо попередження пожеж
Просмотров: 8
 
25.01.2017
Жители района приглашаются для службы в армии по контракту
Жители района приглашаются для службы в армии по контракту
Просмотров: 254
 
25.01.2017
При виконкомі районної у місті ради працює консультативна група щодо надання допомоги у створенні ОСББ
При виконкомі районної у місті ради працює консультативна група щодо надання допомоги у створенні ОСББ
Просмотров: 425
 
23.01.2017
Дніпровське міське управління ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області інформує: бережіть своє житло від пожеж
Просмотров: 12
 
23.01.2017
Роз’яснення Мінсоцполітики щодо деяких питань оплати праці у зв’язку зі змінами в законодавстві
Просмотров: 10
 

архив новостей
Copyright © 2022 andrada.com.ua
разработка сайта: 152.su