ПРАВОВА ОСВІТА


11.03.2015



Реформування та оптимізація діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції

В Міністерстві юстиції України наразі триває процес оптимізації, в ході якого приблизно вдвічі скорочується кількість структурних підрозділів.
Таким чином, спільно з міжнародними партнерами проведено аудит структури Мін’юсту, за результатами якого на 20% було зменшено кількість співробітників територіальних органів юстиції і на 30% – працівників центрального апарату. Це скорочення пов’язано з тим, що ліквідовано реєстраційну та виконавчу служби, а також прибрано дублюючі функції в системі юстиції. Постанову щодо оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції, відповідно до якої ліквідовано державну виконавчу та державну реєстраційну служби України Кабінетом Міністрів України прийнято 21 січня 2015 року за № 17.
30 січня поточного року наказом Міністерства юстиції України № 115/5 «Деякі питання діяльності територіальних органів Міністерства юстиції України» було внесено певні зміни до деяких нормативно-правових актів.
Зокрема, ці зміни стосуються перейменування головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі на головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
Також, було затверджено Типову структуру головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
Функції щодо діяльності Державної реєстраційної служби та Державної виконавчої служби України покладено на Міністерство юстиції, яке є правонаступником зазначених установ.
Після ліквідації Державної виконавчої та Реєстраційної служб керівники управлінь юстиції в областях отримають двох нових заступників, які відповідатимуть за напрямки Виконавчої та Реєстраційної служб.
Для проведення процедури ліквідації утворено відповідні комісії. 
Головою комісії з ліквідації Державної реєстраційної служби призначено заступника Голови зазначеної Служби Усенка Романа Анатолійовича, Головою комісії з ліквідації Державної виконавчої служби - заступника Голови зазначеної Служби Коцюбинського Павла Станіславовича.

Стосовно Реєстраційної та Державної виконавчої служб планується багато нововведень.
Зокрема, буде запроваджено інститут  винагороди для державних реєстраторів та оновлення цього інституту для державних виконавців. У державних виконавців такий інститут вже існував. Зазначені зміни плануються вже з березня 2015 року. Відповідні проекти рішень Уряду вже підготовлені.
Аналогічна ситуація з системою реєстраційних служб, які увійдуть в систему органів юстиції. Так само парламент прийняв ініціативу Мін’юсту  щодо введення системи винагороди реєстраторів за надання публічних послуг. Зараз відповідні проекти актів Уряду готуються.
При цьому, в реєстраційній сфері буде запроваджено збільшення оплати і диференційованої винагороди реєстраторам, які надають якісні послуги та приносять більше коштів до держбюджету. Іншим напрямом реформування цієї сфери протягом 2015 року стане передача частини функцій реєстраційної служби місцевим органам влади.
В рамках реформи реєстраційної системи, запроваджується  нова система контролю якості та відкриття гарячої лінії, куди громадяни могли б звернутися зі скаргами. Крім того, буде запроваджено нову систему оскарження. Громадянам більше не треба буде йти до судів, оскільки вони зможуть оскаржити дії реєстратора безпосередньо в реєстраційній системі.

Окрім цього, в Міністерстві юстиції України запроваджена нова кадрова політика.
Нова кадрова політика полягає у тому, що усі співробітники мають пройти перевірку. Перевірка ефективності роботи керівників системи юстиції буде проводитися за минулий рік. Всі, хто не пройде конкурсний відбір, потраплять у кадровий резерв.
Для забезпечення прозорості та відкритості процесу добору нового персоналу залучено провідні рекрутингові компанії зі світовим ім’ям.
Процес відбору кандидатів на відкриті вакансії складається з кількох частин. Кандидатам треба підготувати мотиваційний лист і есе, а також пройти тестування. Тести складаються з 2 частин. Перша – оцінка професійних знань. Друга – тестування управлінських та лідерських якостей, які необхідні керівникам для забезпечення прозорого управління тими системами, які їм віддають в руки.
Таким чином, 6 лютого вже проведено перше тестування керівників обласних управлінь юстиції, за принципами, які існують в приватному секторі. Це перевірка і професійних та лідерських якостей, а також вмотивованість. За підсумками кадрового тестування та співбесід із 85 керівників органів юстиції вищої ланки 47 вимушені будуть покинути свої посади.
Вже 10 лютого Міністерством юстиції оголошено відкритий конкурс на зайняття вакантних посад у територіальних органах юстиції.
Нині вакантними є 11 посад керівників територіальних органів юстиції, в 17 областях немає заступників керівників, які будуть керувати напрямок виконання рішення судів. Ще в 14 областях немає заступників, які керують напрямок роботи у сфері реєстрації. Відкритий конкурс на зайняття вакантних посад в областях проходитиме впродовж 30 днів, починаючи з 10 лютого.
Взяти участь у відборі можуть усі, хто має юридичну освіту та досвід роботи за спеціальністю. Усі інші обмеження і застереження, що існували досі, як то необхідність мати досвід роботи держслужбовцем, ліквідовано.
Документи на конкурс приймаються он-лайн або в офісі Мін’юсту на вул. Городецького, 13, де працюватиме кадровий центр. Після проходження тестування відбуватиметься співбесіда із кадровою комісією, в рамках якої кандидат повинен буде окреслити своє бачення реформ на тому напрямку, який він планує очолити. Єдиними формальними вимогами до кандидатів є п’ять років стажу у сфері права та вища юридична освіта. Також, напередодні Міністерство юстиції України оголосило конкурс на заміщення посади заступника міністра з питань європейської інтеграції.
«У нову структуру мають прийти нові люди — молоді, фахові, вмотивовані і і патріотичні, які зможуть працювати за новими принципами. Органи юстиції мають бути інститутами, які надають сервіс і допомогу людям, а не створюють проблеми через побутову корупцію», - наголосив Міністр юстиції.
Процес добору нових кадрів триватиме близько півроку і буде максимально публічним та прозорим. Відбором займатиметься незалежна Кадрова комісія, яка складатиметься з представників міжнародних та громадських організацій. Очолюватиме її заступник Міністра юстиції Гія Гецадзе.
Як вже зазначалося при Мін’юсті буде створений Моніторинговий центр.
До роботи в цій структурі долучаться фахівці міжнародної програми (USAID) та представники громадських антикорупційних організацій. Протягом реорганізації, яка триватиме близько 4-5 місяців, Центр надаватиме оцінку якості надання послуг органами юстиції через прозору систему - опитування громадян. При виході з органів юстиції працюватимуть мобільні групи, які будуть оцінювати якість роботи відповідних територіальних органів юстиції. Ця оцінка буде врахована при оцінюванні роботи органів юстиції.

Реформою також передбачається значне посилення  санкцій відносно фактів корупції в органах юстиції.
Системні прояви корупції в конкретних управліннях матимуть наслідком повну зміну їх керівництва.
Якщо факти корупції матимуть системний характер по конкретному управлінню юстиції, більше трьох фактів, тоді  буде повністю змінюватися склад цього управління юстиції через конкурси і набір нових людей, які готові працювати чесно.

Павло Петренко наголосив: суть реформ полягає у змінах на краще, які зможе відчути кожен, хто прийде в державні органи і отримає максимально простий і прозорий сервіс без бюрократії, черг і хабарів. На його переконання, навіть війна не може бути аргументом для того, щоб затягувати зі змінами в державі.

Окрім цього, необхідно вказати, що в Мін’юсті було продемонстровано пілотний тестовий запуск електронної системи державних закупівель, яка дозволить мінімізувати ризики корупції, підвищити прозорість закупівель і відкриє можливості для підприємців брати активнішу участь у постачанні товарів і послуг для потреб держави. У 2014 році спільно із грузинськими екмпертами розпочато реформування системи державних закупівель, із розробкою електронної системи державних закупівель, яка дозволить проводити редукціони (аукціони на зниження ціни) в он-лайн режимі.
За словами Міністра юстиції Павла Петренка, досі система державних закупівель залишалась однією із найбільш корумпованих в країні. Тільки за 2013 рік, за даними СБУ, близько 75% усіх закупівель товарів і послуг за державні кошти проводились із порушеннями. Внаслідок цього державі завдавались збитки на суму понад 150 млрд. грн. щорічно, що становить 6-7% ВВП. Лише через виведення державних підприємств з-під дії законодавства про державні закупівлі щорічно в тінь виводилось до 95 млрд. грн.
12 лютого в Мін ’юсті було продемонстровано пілотний редукційний аукціон на прикладі закупівель товарів у «допороговому» сегменті (товарні лоти вартістю до 100 тис. грн., для закупівель яких законодавством не передбачено проведення тендерів). Уже під час першого раунду вартість лоту знизилась із 9,5 тис. грн. до 7,3 тис. грн.
В умовах економічної кризи це суттєво спростить доступ компанії та чннх-осіб підприємців до системи постачання товарів і послуг, потребу в яких держава, а також кардинально здешевить їх, і нівелює корупційну складову їх закупівель. Кожен підприємець матиме шанс на перемогу, надавши найнижчу ціну за товари і послуги належної якості.
Начальник Дніпропетрвоського міського управління юстиції






25.01.2017
Дніпровське міське управління ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області інформує: фахівці ДСНС поспілкувалися зі школярами на теми безпеки
Просмотров: 8
 
25.01.2017
Дніпровське міське управління ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області інформує: особовий склад Служби порятунку продовжує заходи, щодо попередження пожеж
Просмотров: 8
 
25.01.2017
Жители района приглашаются для службы в армии по контракту
Жители района приглашаются для службы в армии по контракту
Просмотров: 254
 
25.01.2017
При виконкомі районної у місті ради працює консультативна група щодо надання допомоги у створенні ОСББ
При виконкомі районної у місті ради працює консультативна група щодо надання допомоги у створенні ОСББ
Просмотров: 425
 
23.01.2017
Дніпровське міське управління ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області інформує: бережіть своє житло від пожеж
Просмотров: 12
 
23.01.2017
Роз’яснення Мінсоцполітики щодо деяких питань оплати праці у зв’язку зі змінами в законодавстві
Просмотров: 10
 

архив новостей
Copyright © 2022 andrada.com.ua
разработка сайта: 152.su